06 januari 2009

6 januari Koh Lanta


Små sparkande ben och stingande sol
39 grader i skuggan är inte skönt … det är i mina ögon 12 grader för varmt, men det är bara till att göra det bästa av situationen. Så vad gjorde jag? Jo idag har jag suttit i skuggan och påbörjat bok nummer tre sen jag började min resa. Mycket vatten har det blivit och även en promenad på stranden, annars ingenting egentligen. Jag tog en välbehövlig siesta vid tretiden då jag igår natt hade mkt svårt att somna då jag i min bungalow såg den största spindel jag någonsin sett! Då kände jag mig riktigt ensam kan jag lova. Hade varit härligt att dela den skräcken med någon. Det hela innebar att jag inte sov mer än fyra timmar.

Efter den lilla tuppluren kände jag mig som en ny människa så jag gick ned till stranden och satte mig i skuggan och läste vidare. Boken jag läser nu heter Välkommen till övervakningssamhället och är skriven av Kristoffer Gunnartz. Mkt intressant och läsvärd. Mitt läsande blev dock avbrutet av ett upprepande ljud som gjorde mig nyfiken. Det lät som om någon slog mot något dovt så jag gick upp och kikade. Väl där var det fyra små thailändska pojkar mellan 5-8 år som tränande Thaiboxning. En bisarr syn att se så små barn puckla på varandra, men ingen av dem klagade utan skrattade ocvh tjoade medan de slog och sparkade på varandra. Efter ca. Tio minuter kom deras tränare och de blev lite mer disciplinerade. Alla utom en av pojkarna vill säga. Den minsta, på fem år ville inte lyssna på instruktionerna utan sprang hela tiden runt och retade de äldre barnen. Mycket intressant att se kulturskillnader som denna.

Imorgon så är min plan att ta mig mer söderut på denna ö. Lite färre turister och lite lugnare ska det vara (även om det varit rätt lugnt här).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du att du skulle vinna en fajt mot grabbarna ?

Du mot alla 4 pojkar

Borv sa...

Hmm, ar lite osaker. Den ena 8-aringen hade ett javla tryck i sina sparkar ...

Anonym sa...

Du kanske har en chans om du kör tranan.

Anonym sa...

If he dies, he dies....

/Mange