27 februari 2009

Att drömma sig tillbaka

Jag brukar vara en person som ser framåt, även om jag ofta reflekterar över det som varit. När det kommer till min nyss avslutade resa känns det lite annorlunda då jag inte nöjer mig med bakåtreflektioner, utan drömmer mig tillbka.

Under den vecka som jag nu varit hemma har jag flera gånger, varje dag, drömt mig tillbaka till platser jag besökte under januari och februari. Det brukar jag inte göra. I alla fall inte på det här viset. Platserna och mina upplevelser känns nära och det känns som om något saknas mig just nu. Jag kommer hem till prinsessförlovningar och mataffärsbränder. Kommer hem till tre plusgrader och slask. Men när som helst kan jag slunga mig tillbaka till stränderna på Koh Chang eller till Saigons eller Bangkoks puls. Det känns riktigt riktigt skönt just nu, här och nu.

1 kommentar:

Jo. sa...

Bra sagt söt-Henkan!!