08 februari 2009

8 februari Mui Ne


Pärlor och slappande
Vaknade tidigt och var i soltstolen redan innan klockan hade hunnit slå tio. En klarblå himmel med några få lätta moln i horisonten. Härligt med semester. Vi valde två solstolar i skuggan och läste och läste innan det var dags för frukost. Anna tog fruktsallad, macka och omelett medan jag tog stekta grönsaker och ris. Allt smakade mycket gott och vi måste ännu en gång få lovorda maten här. Helt klart i klass med den thailänska maten.

Efter frukosten blev det en del badande. Idag var det inget drag i vinden, vilket tyvärr också innebar att vågorna inte var särskilt bra för mitt bodyboardande. Men om jag väntade tillräckligt länge så hittade jag en och annan våg som var helt OK. Vid lunchtid kom tre små grabbar förbi som sålde snäckor och lite smycken. Krimskrams, om ni frågar mig. Anna föll för ett par pärlsmycken och betalade 100 000 dong (ca. 50:-) för dem. Grabbarna for iväg och såg helnöjda ut. Fem minyter senare såg vi samma grabbar liggande i vågorna med varsin bodyboard. Annas pengar hade uppenbarligen inneburit att de kunde ta ett break i sitt försäljande. Både jag och Anna log gott åt denna situation.

Mycket mer finns inte att rapportera om denna dag, då det varit en 100%-ig slappardag, precis som vi ville ha det. Imorgon checkar vi ut vid lunchtid men stsannar på stranden till tretiden då vi beger oss till tågstationen. Klockan fyra på eftermiddagen sätter vi oss på nattågen som ska ta oss till Da Nang dit vi anländer på tisdag morgon. Detta innebär att ni inte får någon rapport under morgondagen, utan får en dubbelrapport på tisdag. Lev väl så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt med en slappardag! Njut, njut, njut! Vi har fortfarande snö, men idag är det solsken, härligt!

Ta hand om er, res försiktigt!

Kram!

Anonym sa...

Aldrig fel med tokslapp! Hoppas resan går bra!

/Mange N