24 februari 2009

Skojar dom med mig!?!?

Extrainsatt Rapport varje halvtimma ... Vad har hänt, tänkte jag. Har statsministern blivit skjuten, eller har ett terrorattentat inträffat i Stockholm, kanske hade Saab gått i konkurs? Nej ... Victoria ska förlova sig med Daniel Westling. Jag fattar inte hur fan någon bryr sig?! Nu kan tilläggas att jag är så lite royalist man kan vara, men att folk överlag är så intresserade gör mig både upprörd och lite förbannad om jag ska vara helt ärlig. Slog över på SVT 1 kl. 15 för att se ett av de många extrainsatta rapportsändningar som översköljt dagen. Vad får jag se? Jo en stel webfilm från hovet där kungen på sitt vanliga manér presenterar "Herr Westling" .. kom igen!!! Sen läser Silvia innantill från en lapp och hon verkar inte ha en aning om vad som står på lappen då hon har noll inlevelse i det hon läser.Förresten, vadå "herr", vilket jävla århundrade lever dom i? Efter att ha blivit herrpresenterad av kungen sätter sen Daniel igång med det kanske taffligaste tal jag någonsin hört. Nervös, stelt han läser innantill och allt han säger är totalt förutsägbart. I klippet efter ser jag en gammal kvinna på slottsbacken stå med tårarna i ögonen och uttrycka sin oerhörda glädje för de båda tu ... suck!!!

För att se Herr Westlings oerhört roliga och stela framträdande kan ni klicka på följande länk. Denna entreprenör ... jojo.

http://www.youtube.com/watch?v=z7fMsvsZe_c

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dej, verkligen! Jag säger befria Victoria från framtida plikter så att hon och hennes fäst-/fest?/man får bestämma själva om sitt liv och om och hur många barn dom ska ha. Befria Daniel så att han kan fortsätta jobba med sitt företag. Victoria kanske kan få något jobb hos honom? Som PR-konsult eller så? Eller så får Danne bli hemmaman/pappa och Vickan vara förvärvsarbetande. Hoppas dom slipper bo på slottet som granne till HERR och fru Bernadotte, med obligatorisk söndagsmiddag (slottsstek). Hellre då uppadenne i Ockelbo, där verkar folk ta det lite mer sansat./Auntie

Anonym sa...

Hahaha, gud, jag skrattar ihjäl mig! Hur stelt kan det bli? Pinsamt!

Anonym sa...

Håller med Hank.

/Mange N