13 februari 2009

13 februari Hoi An


Konversation och lek med svarta pojkar
God stor frukost inledde dagen som sedan innebar cykeltur till den långa fina stranden. Vi båda slogs av värmen som mötte oss så fort vi kom utanför hotellet. Klockan hade precis slagit tio och temperaturen var redan närmare de trettio! Svettiga kom vi fram till stranden och slängde oss omedelbart i böljan den blå.

I solstolarna bredvid oss satt tre mycket trevliga danskar som vi genast inledde ett trevligt samtal med. Det var ett par i 65-års åldern och deras son som var kring 40 år. Då paret hade rest över hela världen så kom samtalet att kretsa mycket kring möten och platser vi besökt. Mycket trevligt och samtalet gled även in på politik och samhällsfrågor. Till lunch åt vi wokade grönsaker och ris som smakade smarrigt (som vanligt kan tilläggas).

På eftermiddagen ändrades vädret markant då temperaturen sjönk ca. fem grader i och med att solen täcktes av tjocka moln. Rätt skönt med tanke på det, nästan, allt för varma vädret tidigare under dagen. De två danskorna med sina adopterade afrikanska barn som vi mötte på tåget kom och lade sig på solstolar i närheten av våra. Jag gav bort min frisbee till pojkarna vilket skulle visa sig vara en mycket uppskattad gåva. Det hela slutade med att jag spenderade över en timme kastandes frisbee med dessa små danska herrar som hette Jakob och Hans. Mycket roligt att se glädjen hos barn som leker, den smittar verkligen av sig! Efter frisbeelek på stranden tog jag en promenad och lyssnade på Dolph Lundgrens Sommar i P1- program från i somras, i min mp3-spelare. Mycket lyssningsvärt och personligt. Vid fyratiden cyklade vi hemåt efter en bra och skön dag med spännande och roliga möten. Ikväll ska jag hämta ut min kostym som skräddare nu är klar med. Den ser ut att bli helt OK, och med svenska mått väldigt prisvärd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt frisbeestans på bilden. :) Hoppas det är bättre med foten!

/Mange N

Anonym sa...

Dolphs program är bra!