07 april 2008

Varg med Stormare



Såg igår Varg på bio. Förväntningarna var rätt höga då den fått mycket starka recensioner. Jag blev förvånad då jag hade väntat mig något som påminner om Jägarna, men fick något helt annat.

Filmen är välspelad och utspelar sig på underbart vackra platser, men är mer av ett drama än en thriller (som jag hade förväntat mig). Peter Stormare trivs i rollen som den bittre renskötaren Klemens som älskar sina djur och sin brorson. Det är kring dessa tre karaktärer (om man kan kalla "djuren" för karaktär ...) som filmen handlar om.

Jag hade gärna sett att filmen känts lite mer påkostad och att spänningen kunde varit högre. Men det är fortfarande bra och helt klart värt ett biobesök.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte den var jättebra!
/Anna-Karin

Fisso sa...

Kanske läge att kolla in den då! Litar på dig.