09 april 2008

Hur fan kan detta få fortsätta?!?

Hur i helvete tänker man när man ger Ericssons VD Carl-Henrik Svanberg 25 miljoner i ersättning för sitt jobb 2007. 25 miljoner avser lön och bonus. Hur fan kan det ens vara tal om någon bonus för karljäveln när aktien föll 50% under samma period!?!?!

Carl-Henrik är egentligen inte den som ska ha skäll, utan det är aktieägarna som röstar igenom dessa skitbonussytem. Vad tror de egentligen??? Tror de på fullaste allvar att Svanberg & co. skulle göra ett sämre jobb om de hade mindre bonusar? Det är jag övertygad om att de inte skulle!

Jag ska citera Arnold Schwarzenegger som en gång sagt:

"Att mer pengar gör dig lyckligare är en myt. Jag är precis lika lycklig nu när jag har 151 miljoner som när jag hade 150 miljoner."

Ungefär så fungerar bonusarna för dessa näringslivstoppar.


Dumstrut på

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta whina. Han får den lön han förtjänar.

Anonym sa...

<3 blev konstigt på förra