17 april 2008

Första målet avklarat - nu upptrappning

Nu har jag kört min diet i 17 dagar och kommer idag att få äta mitt förta riktiga mål mat på hela denna tid. Jag är nöjd med resultatet, även om vikten mer eller mindre stått still de senaste tre dagarna. Jag har totalt gått ner 12.5kg under denna tid, vilket måste anses som riktigt bra. Det har kännts skönt att veta att min kropp klarar detta och att jag mentalt mått prima under hela tiden, vilket tydligen är ovanligt under dieter som dessa.

Nu blir det 5-7 dagar med samma diet som tidigare, med undantag för ett riktigt/vanligt mål mat varje dag. Nu gäller det att inte gå upp alla förlorade kilon igen och nyckeln till detta ligger i att äta rätt (tallriksmodellen samt unvika allt för mkt socker) och öka dosen av motionering. Ikväll blir det tonfisksallad ... ska bli gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!

Vi får ta en löprunda inom kort.
/Jompa

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.

Fisso sa...

Gryyyymt!!!
Vad har dieten bestått av?