30 oktober 2009

Inspirerande att inspirera

På måndag är det dags igen. Då beger jag mig till Uppsala Universitet för att hålla ett föredrag för ingenjörer i Ångströmslaboratoriets lokaler. Temat som jag tillsammans med Hanna Nordgren ska föredra är "Ditt personliga varumärke", även kallat personal branding. Hanna arbetar med marknadsföring på EON och vi har tidigare samarbetat ut mot studenter med mycket gott resultat och jag är övertygad om att det blir riktigt bra även denna gång.

Att få inspirera och delvis navigera dessa unga ambitiösa tjejer och killar är något av det roligaste jag vet. Frågorna man får under och efter föreläsningen eller workshopen är ofta utmanande och leder till bra diskussioner. Men det bästa och mest intressanta är de mejl och frågor man kan få dagarna efter ett föredrag. Då de som kanske inte "tog för sig" eller fick tillfälle att ställa sin fråga gör det. Det som för en person är enkla konkreta självklarheter är för en annan verktyg för att öppna nya dörrar och det är just de samtalen eller mejlen som engagerar och värmer en allra mest. Tanken med vårt föredrag på måndag är just att ge några enkla verktyg på vägen till att utveckla sin professionella personlighet och slipa på sitt alldeles egna varumärke. Jag kommer bland annat ta upp mina teorier kring "den sociala kameleonten" och ge dem reflektionsaxeln som ett av verktygen man kan använda för att utveckla sitt personliga varumärke.

7 kommentarer:

Daniel F sa...

Visste inte att du gjorde sånt. Låter kul och jag tror du passar till att prata om sånt.

Anonym sa...

Låter verkligen spännande. Nu blir jag nyfiken på vilket är ditt personliga varumärke?/BL

Borv sa...

Navigatör och inspiratör vet du väl ;-)

Anonym sa...

Va skönt det känns att man har jobb...

/Johan

Borv sa...

Johan: Om du någon gång skulle bli arbetslös kan du få anställning hos Speak4you. Du kan få bli min roddare eftersom du är så stark.

Anonym sa...

Så klart! Självklart! Skapa en fin logga också../BL

Borv sa...

Berith: Har redan en logga, sen om den är snygg eller ej får andra avgöra.

www.speak4you.se