25 juni 2009

Sorg, saknad och glädje på samma gång

Tänkte först skriva ett inlägg om att jag och Anna idag börjar flytta våra första saker till vårt inköpta radhus, men en tanke fick mig att ändra mig.

Jag insåg att jag inte kommer få träffa en av mina allra bästa vänner på mycket länge. Henrik Broman flyttar idag till Argentina tillsammans med sin fru Johanna. Något slog mig riktigt hårt i magen och det var sorg. Jag började tänka på hur fin Henrik är och hur mycket han betyder för mig och då var det saknaden som slog till mig med en riktigt hårda käftsmäll och tårarna började sakta rinna ner för mina kinder. Sen kom den hårdaste smållen av dem alla, glädjesmällen! Fan vad dom (Broman och Jo) är modiga, som vågar göra något som dom tror på, av sitt enda liv. Att stanna upp. Gråta en skvätt och inse att man har modiga, härliga och underbara vänner är en mäktig känsla. Tack fina Henrik och Jo som får mig att känna lycka och glädje över att ha er som mina vänner. Lycka till med ert nya liv i Buenos Aires!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Argentina!?Vad ska man göra där?

Jo. sa...

Men kan du sluta att vara den gulligaste i hela världen, Henkan!?
puss, jo.