28 juni 2009

Sliten efter Slandön

Igår var det dags för årets första (och enda?) svensexa. Johan Forssén ska snart gifta sig och han fick förutom dragspelande på stan även åka folkrace och spela paintball innan vi på kvällen begav oss ut till vackra Slandön i Mälaren utanför Enhörna. Kort summering följer nedan:

Paintball
Var väl sådär kul. Man blevsvettig och var som fan och adrenalinet slog spå rejält. Hade kanske lite för stora förväntningar, då jag aldrig tidigare provat på paintball. Halkade på en sten och slog i knäet och skar mig i handen.

Folkrace
Jävlar va kul det var! Ett kvalheat och ett finalheat. Av elva förare var jag snabbast i kvalheatet och kom två i finalen, vilket jag är nöjd med. Johan (som vi annordnade svensexan förr) slog mig med knappt 2 sekunder.

Slandön
Sol, bad bastu och grillat vildsvin. Underbart väder och trevligt sällskap innebar sent nattande. Kom inte i säng för än kl.4 i i morse. Varför tog vi fram snapsen kl 03 för?!?! Idag blev det bad och solande innan vi vid halv två tog båten till Sandvikens brygga.

En mycket lyckad helg är snart till sin ände och jag är trött men mycket nöjd.

Inga kommentarer: