21 maj 2007

Ett säkert kort


Någon gång ibland, ungefär vart annat år, händer det. Vad? Jo att man upptäcker en ny artist, eller en ny skiva som man bara inte kan sluta lyssna på, eller sluta att tycka om. Den här gången var det SÄKERT som fångade mina öron, min uppmärksamhet och framförallt mina känslor. Om du blandar lite Håkan Hellström med Jakob Hellman och lägger till lite Doktor Kosmos (när det gäller vardagsbeskrivningarna) så har du en kompott som passar mig mycket bra.

Bäst är Sanningsdan och Det kommer bara leda till något ont. Två jävligt vassa duetter som är lika olika varandra som de är geniala. Ett annat spår som rör vid mitt hjärta är Är du fortfarande arg?.

I mina ögon är det här så jävla underbart bra! KÖP KÖP KÖP

2 kommentarer:

Mr Andersson sa...

"I mina ögon är det här så jävla underbart bra! KÖP KÖP KÖP"

Du kan väl höra av dig när du lyssnat på den också.

Borv sa...

Nu är den lyssnad på ;-) och den är lika jävla bra! Wow, tjohej, tjolahopp.

KÖPKÖPKÖPKÖPKÖP .... eller ladda ner och lyssna först om ni inte tror mig. Men jag lovar att ni kan spendera era slantar på detta album.