05 december 2006

Min klasskamrat död

Läste i tidningen både idag och igår om min klasskamrat från högstadiet Annie Börjesson. Annie drunknade i Skottland, där man fann hennes kropp förra året i december. Jag läser nu i tidningen om Annies mor som söker efter sin dotters mördare (!!!). Polisen har skrivit av fallet, men Annies mor är övertygad om att någon tagit Annies liv. Det hela är mycket tragiskt oavsett om Annie blev mördad eller ej.

Jag minns Annie som en glad tjej med massor av energi. Hon spelade elbas och sjöng i familjens egna band The Wolves. Jag träffade henne några gånger efter att vi slutat skolan, och senaste gången är nog 2-3 år sedan. Då hade hon precis lika mycket energi som jag mindes från högstadiet. Annie uppfattades ofta som lite speciell i sitt sätt att vara. Jag minns främst hur postiv hon var.

Hoppas Annies familj får ro att sörja sin dotter.

Länk till artikel samt familjens hemsida:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,947075,00.html
http://www.annierockstar.com/

3 kommentarer:

Henke B sa...

Shit, visst minns jag Annie från skolan. Det känns mycket konstigt att läsa detta nu.

Fisso sa...

Jobbigt! Va tragiskt!

Borv sa...

Ja, det är för jävligt ... piss när folk dör.