11 december 2006

Blue Snaggletooth


Jag har en liten hobby som är lite speciell. Jag samlar på min barndoms viktigaste leksaksinslag. Jag talar naturligtvis om Star Wars vintagefigurer (på svenska kallade vi dem bara Stjärnornas Krig gubbar). En lite fjantig och ev. barnslig hobby som dock gör mig mycket glad och nostalgin flödar! Har nu alla figurer som producerades mellan 1977-1985 och idag på posten fick jag en av kronjuvelerna som jag saknade nämligen Blue Snagletooth!!! "Blue snag" är en mycket speciell figur då den aldrig såldes separat (enskilt med pappbaksida) utan endast gick att få tag i om man köpte ett så kallat playset som den amerikanska affärskedjan Seard släppte i slutet av 70-talet.

På bilden ovan ser ni figuren som jag fick hem från USA idag (figuren till höger, den andra är Han Solo, den ovanliga versionen med litet huvud). Vad kostade den??? Jo jag kom över den billigt. Betalade endast 740:- för den ... nu tycker nog de flesta av er att jag är knäpp i huvudet som köper gamla plastleksaker för så mycket. Då får ni tycka det.

2 kommentarer:

Mr Andersson sa...

Du måste vara ganska ensam med ditt intresse med tanke på "Har nu alla figurer som producerades mellan 1977-1985..."

Jag tycker du är en härlig nörd.

Fisso sa...

Grymt!!