20 augusti 2007




Har sett Harsh Times med bla Christian Bale och Freddy Rodríguez och jag gillade vad jag såg. Till en början hade jag lite svårt att se Bale & Rodriguez som gangsters som samtidigt lever "vanliga" liv, men efter ett tag köper jag det nästan till 100%.

Att Christian Bale kan spela psykopat har vi sett tidigare i American Psycho, men han gör det ännu bättre i denna rulle. Fotot är mycket närvarande och skådespelarinsatserna är överlag bra. När Bale flippar (vilket han gör några gånger om vi säger så...) blir man skiträdd och det känns då som om han är den sista personen på jorden man vill möta. Filmen har dock några få problem och dess främsta är att den engagerande Mexicostoryn blir allt för rumphuggen samt att kärleksrelationen mellan Rodriguez och Eva Longoria (slurp!) är en intressant historia som får lite för lite utrymme. Det märks att regissören David Ayer (som bland annat skrev Training Day) är faschinerad av kriminalitet och han använder detta intresse till att skapa ett bra och suggestivt gangsterdrama, som i mina ögon är snäppet bättre än Training day.

3 kommentarer:

Fisso sa...

Härligt med ett omdömme om filmen. Har varit sugen att se och nu är jag ännu sugnare! Kan man säga sugnare?!

Borv sa...

Det kan man. Sen om det är rätt eller ej, det är en annan fråga ...

Borv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.