22 augusti 2007

En kilometers löpning


Idag skulle jag då springa en kilometer så snabbt jag kunde. Jag har inte gjort det på säkert 18 år, så det skulle bli en utmaning. Jag begav mig till Södertälje IP och satte igång. Första varvet (400m) gick bra, men väl ute på andra började jag känna att jag inte skulle klara ett och ett halvt var till i samma tempo så jag drog ned på tempot lite. Jag avslutade dock bra och sprang in på 3:36 vilket jag tycker är bra i alla fall. Kan nog pressa tiden lite, men det kändes bra och jag är inte tung i benen nu så här en timme efteråt.

3 kommentarer:

Henke B sa...

Haha, roligt. Låter som en bra tid, men jag satt och funderade igår på hur fort man springer en kilometer, och hade för mig nåt resultat på strax under 4 min från högstadiet, det kan väl stämma?

Borv sa...

Jag tror att jag som 13-åring gjorde runt 3:20, men jag var å andra sidan snabbare än du ;-) På sprint och annan friidrott var vi mer jämna. minns att vi hade samma pers i längd (3.33m) väldigt länge. Tror det var i trean eller fyran.

Fisso sa...

Hahahaha! Borv, klart att du var och är bättre än Henke B på friidrott!