16 augusti 2007

Bioshock - årets bästa spel?


Alla pratar om Halo 3 och tidigare om GTA 4, innan vi för ett par veckor sedan fick veta att det blir försenat ett halvår. Vilket spel skulle bli årets spel? Svaret kan mycket väl vara en annan titel, nämligen Bioshock!

Jag har tidigare sett ett par screenshots från spelet och tänkt att det där kan säkert vara helt OK, men håller nästan på att tappa hakan när jag nu ser de första recensionerna av spelet.

Gamereactor har som första nordiska tidning/sajt recenserat spelet och man är lyrisk. ...en designmässigt underbar spelmiljö som drar mig in och sedan inte släpper taget förrän Bioshock är slut. skriver Petter Hegevall och fortsätter ... Detta är ett storslaget actionspel, ett oerhört välbalanserat, snyggt, atmosfäriskt, läskigt, häftigt och originellt sådant. jag börjar nu förstå att detta kan vara spelet jag längtat efter!

Håll ögonen öppna, då dettaspel inom kort kommer recenseras här på denna sida. Tills dess kan ni läsa någon av recensionerna av spelet. De hittar ni nedan.

Gamereactors recension
Eurogamers recension

1 kommentar:

Fisso sa...

Lirade en demo av spelet igår som jag dragit ner från Liven. Helt otoligt. Man kommer skita knäck i spiraler när man lirar detta!