20 november 2009

Det är synd om folkpartister

Jag lider med alla ni socialliberaler som tidigare kallat er folkpartister. Skälet till min beklagan är er nyliberale och osympatiske partiledare Janne "Stridspitten" Björklund. Jag har oerhört svårt att att se hur partiet ska kunna behålla sina socialliberala väljare, vilka nu garanterat kommer ryckas i av både Socialdemokraterna och Miljöpartiet som ju i flera frågor är mer lika den liberalism som Bengt Westerberg en gång fyllde Folkpartiet med. Det ska nu bli mycket intressant att se hur Moderaterna ska agera för att behålla sina gamla kärnväljare som nu verkligen borde attraheras av FP´s nya linje. Personligen tror jag att denna borgerliga dragkamp om väljarna kommer gynna det rödgröna blocket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fp är ett konstigt parti som inte verkar veta var de ska stå politiskt. Jag har själv aldrig röstat på dom men min man har. Han har dock inte röstat på dom sen Westerberg slutade vilket säkert är 12-14 år sedan.
/KH