14 september 2009

Ett litet litet litet problem som skjuts på

Vi har nu bott i vårt radhus i lite drygt två månader. Till radhuset hör en liten gräsplätt, som är ungefär lika stor som en kubbplan (ca. 6x12 meter). Gräset på denna yta växer så inihelvete och jag får lite panik över att jag inte hunnit (läs: tagit mig tid) klippa gräset på snart tre veckor. Nu har det vuxit sig riktigt långt vilket i sig gör klippningen svårare då vår klena lilla svanenmärkta elgräsklippare inte klarar längre och tätare gräs. Lägg sen till att gräsuppsamlaren är modell mindre och behöver tömmas fyra gånger under en klippning. Sen har vi problemet var vi ska tömma gräset ... sen kan det vara bra att klippa två gånger när man ändå är igång och klipper så att man får med alla långa strån som missades vid första klipprundan, ja ni hör! Det är ingen lek att vara fastighetsägare. Jag tycker synd, riktigt synd om de som har villagräsmattor. Fy fan! Funderar på att plantera mossa istället för gräs. Undrar vad grannarna skulle säga då, när mossan sprider sig över på deras fina gräsmattor och stenläggningar.

Fortsättning följer ...

5 kommentarer:

Mela sa...

Kanske satsa på en zenträdgård?

Anonym sa...

Eller åkgräsklippare...

//mr andersson

Borv sa...

Haha, åkgräsklippare vore något. Jag skulle täcka 20% av gräsplätten bara genom att parkera åbäket ...

Zentädgård, ja varför inte.

Anonym sa...

Får! Får gör jobbet på 0-tid! Hade också varit kul att höra dina förtvivlade rop om det varit en icke gräsväxarvänlig sommar, dvs en torrtorr sommar med bevattningsförbud. Torrt som fnöske hade då den fina mattan förvandlats till. Så är det att befinna sig på gräsrotsnivå och tillhöra grönavågarna. Lycka till! /BL

Anonym sa...

Så du tycker synd om mig?

/Mange N