29 april 2009

En god grek


Lemoni. Så heter vår kvarterskrog. Jag har nämnt det förut här, men det tål att nämnas igen. Idag var jag och min käresta där och avnjöt underbar grekisk mat. För min del blev det saftiga lammracks som var sådär precis lagom rosa i köttet. Till det fick jag råstekt potatis garnerad med vitlöksolja olja och lite grönsaker. Slurp slurp och åter slurp! Fan vad gott det var! Lyxigt som fan att ha en riktigt bra restaurang bara 150 meter från hemmet. Och det i Södertälje!!!

* Bilden är lånad från recept.nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med!

Lammrack med råstekt potatis där är grymt!/Jompa

Anonym sa...

Hej svejs! Måste dela med mig: Lemoni serverar den absolut smarrigaste grekmaten jag nånsin ätit! Personalen e mycket trevlig och får en att känna sig "hemma". Dessutom är restaurangens inredning riktigt mysig, perfekt för att ta med sig dejten ;)

Kram, Cattis