07 juli 2007

Små små barn



Har precis sett filmen Little Children och jag säger bara Jackie Earle Haley. Helt jävla otroligt människoporträtt! Bland det bästa skådespeleriet jag sett. Nu blev han inte Oscar-belönad utan fick endast nöja sig med en nominering för sin roll som pedofilen Ronnie. Men statyetten skulle varit hans om ni frågar mig!

Filmen påminner en hel del om en av mina favoritfilmer, Happiness. Nu är det ett tag sedan jag såg den, men samma känsla infinner sig när jag ser denna film. Att vi har två av Hollywoods mest intressanta skådespelerskor i de två kvinnorollerna gör inte saken sämre. Kate Winslet är som vanligt strålande och Jennifer Connely gör sitt jobb. Den kanske svagaste länken i filmen är Patrick Wilson som spelar den manliga huvudrollen. Han klarar sig dock, men inte mer.

Svek, passion, åtrå, förlåtelse är alla teman som tas upp i denna utmärkta film.

Inga kommentarer: