31 december 2009

Gott nytt decennium

Så är nollnolltalet snart slut. Ett decennium som inleddes med studier och studentlägenhet i Jämtland och avslutas med eget företagande och radhus i Södertälje.

Mycket har hänt. Två kärlekar, där en tog slut och en består. Att jag träffat min fina och kära Anna är sjävlklart det passerade årtiondets höjdpunkt. Andra höjdpunkter är alla nyfunna vänner, alla möten, resorna som tagit mig till Oceanien, Afrika, Asien och Europa, förmånen att få utvecklas mentalt och tryggheten som kommer med livserfarenhet.

Men milleniets första årtionde har även inneburit sorger, där den största sorgen inträffade 21 juli 2003 då min älskade far, Bernt hastigt gick bort i en hjärtinfarkt. Denna händelse har självfallet påverkat mig, min familj och på sätt och vis hela min omgivning. Att tappa en förälder för tidigt gör väldigt ont och många är gångerna då saknaden värkt riktigt djupt i själen. Det gör ont att leva vidare, men minnet finns kvar och det är värt massor. Har även förlorat två nära och fina vänner som jag lärt känna genom jobbet. Eva och Inge, ni finns med mig hela tiden. Tack för att jag fick lära känna er och för att ni lärt mig massor om livet.

På arbetsfronten har jag hunnit med en hel del där resan började på Learning & Development på AstraZeneca. Där hann jag med att arbeta med bl a inköp, projektledning, implementering- och introduktionsfrågor samt mycket med utbildningfrågor. Sen blev det ett år inom elitidrotten med SSK och arbete med marknadsföring och sälj. Spännande med en helt ny miljö med många nya möten och massor med nya arbetsuppgifter. Detta kunde dock inte hålla mig kvar då jag lockades tillbaka till läkemedelsjätten för att där arbeta med studenter och unga forskare. Väl där, blev jag kvar i ett par år innan jag kände att jag var tvungen att utveckla mig själv och inte bli fast i det berömda "ekorrhjulet". Tjänstledigt för att starta eget blev konsekvensen och jag ångrar det inte en enda sekund. De senaste åren har jag kombinerat eget företagande med socialt arbete med individer med Aspergers Syndrom. Att kombinera och alternera arbetsuppgifter är det bästa jag gjort (arbetsmässigt) och något jag rekommenderar varmt. Nya projekt och utmaningar är på gång och mina förväntningar är stora. Många av er kommer bli överraskade, andra kommer skaka på huvudet. Jag är dock övertygad om att tiotalet blir spännande och en sann utmaning på många plan och mitt enda riktiga mål är att forsätta träffa och arbeta med med människor och lägga dessa möten i min största skatt - säcken jag kallar livsempiri.

Gott nytt decennium alla fina vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ännu har du några år på dig innan LIVET börjar, det börjar ju först vid 40! Tiden innan är bara lite försmak. Lycka till i fortsättningen med allt du företar dig. Gott slut på det gamla dammiga året och GOTT NYTT önskas du och din radhusfamilj! /BL

hanna sa...

Fin sammanfattning! Gott nytt till både dig och Anna!

Anonym sa...

Gott Nytt kära Henkan!
/Nicke H

Fisso sa...

Gott nytt!