11 mars 2009

Kvalserien ...

Usch, Kvalserien närmar sig för mitt kära SSK. Expressens hockeyexpert Magnus Nyström tippar SSK som trea, efter Rögle och Leksand, men jag vettefan om jag skulle sätta mina slantar på Rögle. Dels så avslutade laget Elitserien helt bedrövligt och lägg sen till att man efter sista elitseriematchen valde att sparka sitt tränarpar. SSK gjorde däremot sitt tränarbyte när det återsod ett par matcher, vilket innebar att den injektion som ett tränarbyte kan innebära hann slå in. Detta tror jag blir svårare för Rögle att lyckas med. Jag tror att det komemr handla om SSK och Leksand samt eventuellt även AIK. Det roligaste ur mitt hockeyperspektiv vore om SSK tillsammans med AIK tar klivet upp till Elitserien. Dels skulle täljepubliken få se fler hockeyderbyn, men det skulle samtidigt höja hockeypulsen i stockholmsområdet, vilket är viktigt eftersom det är längesedan ett 08-lag på allvar blandade sig i leken om SM-bucklan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rögle och SSK tror jag på! Är orolig för att Leksand tar SSKs plats.

/JOhan

Anonym sa...

Det började ju finfint!

/Mange N

Borv sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAA!

Anonym sa...

Att du läser Expressen! VAFALLS?!
Sluta med det genast. Det finns bara EN Kvällsblaska.

/Jenny