24 november 2008

Sju veckor med ris, sol och hög luftfuktighet


Sådär! Nu är min asienresa bokad. Åker den 1 januari och kommer åter sju veckor och en dag senare, nämligen den 20 februari. Trippen blev något kortare än jag först räknade med, men detta känns riktigt bra och jag tror det kommer bli hur bra som helst.

Många kanske höjer på ögonbrynen och undrar varför jag inte gjorde den här resan för sisådär tio år sedan och mitt svar blir att jag inte hade tiden då. Kanske inte heller det driv och intresse som krävdes. För tio år sedan så var jag inne på min första termin på högskolan och det känns som bara några år sedan ... fan vad tiden går fort. Och det är nog det främsta skälet till att jag till slut fått arselet ur vagnen och nu bokat min resa.

Jag åker till Bangkok (av ekonomiska skäl) och har det som start- och slutdestination, men ämnar att spendera minst tre veckor i Vietnam och en i Laos. Håll nu tummarna för att min resa ska bli riktigt bra!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va skönt det låter! Ha en bra resa.

Anonym sa...

Va skönt för dig med långresa
va skönt för oss, då vet du vad du gör på julafton på Tallhöjdsvägen el vald plats för julfirande i tokstan :-) Hoppas, Hoppas du kan, ungarna och Vi skulle verkligen uppskatta det

/Jompa

Anonym sa...

Du kommer ha det så jävla bra!

/Mange N

Anonym sa...

Åh, åk till Luang Prabang i Laos, hur fint som helst! Jag är superavis! :)

Markus Bottner sa...

Men varför åkte du inte för 10 år sen?

*höjer på ögonbrynen*