28 november 2006

Min vän basket- och statistikfjanten

Pratade just med min vän Pinno. Han hjälper SBBK (Södertälje Kings) med att föra statistik på lagets hemmamatcher. Kom fram till att vi alla gör olika prioriteringar. Han sitter uppenbarligen hellre och tittar på basket (tillsammans med 300 andra entusiaster) än kommer och spelar basket med vårt kära korplag BK Losers. Konstigt kan tyckas, men det är Pinno i ett nötskal. Har han bestämt sig så har han. Men tilläggas kan att han oftast går att övertala, vi får se hur det går denna gång, dvs om han i framtiden kommer och spelar med oss? Oavsett vilket så är han en av mina bästa vänner som jag håller nära mitt hjärta. Puss Pinno!

4 kommentarer:

Jo. sa...

Och jag ska gifta mig med honom! :D

Henke B sa...

Ja det ska hon!

Tack för de fina orden borv!

Jo. sa...

Förresten ... du är inte så tokig själv Mr Borv ...

Fisso sa...

Statistikonanisten gillar tyvärr papper, penna och att dra sträck i i olika kolumner mer än att umgås med andra svettiga män. Kort och gott han är en tråkig jävel!