21 juli 2009

Lite motgång blir nog snart medgång ... hoppas jag

En förkylning som hållt i sig i snart två veckor börjar äntligen ge vika. Febern och ledvärken börjar avta och endast halsontet består. Skönt tänkte jag och vad händer då, jo muskelbristning i höger lår. GRRRRRRRRRRRRRRRRR!!! Jag som såg fram emot att senare i veckan få pröva löpstigarna vid vårt radhus. Nu får jag vänta tills sensommaren innan löparskorna snörs på igen :-(

Kanske måste jag inse att kroppen börjar åldras. En sak är i alla fall säker. Jag måste tappa 5-10 kilo det närmsta halvåret för hela min hälsas skull. Denna gången ska viktminskningen ske genom bättre kost (bland annat en eller ett par helvegeteriska dagar per vecka) och regelbunden motion. Sätter igång så fort låret är friskt. Det låter väl bra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter tia! Krya på dig!

/Mange N