22 april 2007

Sluta grogga ut och jogga




Min kondition har kanske inte varit den bästa under det senaste året och nu har jag tamejfan bestämt mig för att göra någonting åt det hela. Jag försöker komma ut och springa 4-6ggr i veckan. Jag vet det låter mycket, men jag springer sällan mer än 5km per gång. Idag gjorde jag dock ett undantag! Jag kände mig trött, däven och totalt oinspirerad för att ge mig ut på löprunda. Jag bet ihop (vilket i sig är mycket bra mental träning) och gav mig ut och sprang och sprang och sprang. Totalt blev det 11-12 kilometers löpning och under hela rundan mådde jag prima.

Löpning rekommenderas till alla!
+ Bästa sättet att förbättra konditionen
+ Avslappnande för både kropp och själ

- Löpning kan framstå som tråkigt om man inte ger sig fan på att pina sig igenom de där första 5 rundorna.

Vi ses i spåret ...

1 kommentar:

Fisso sa...

Måste fan också komma igång. Tack för inspirationen!