17 juni 2008

Jävla dumheter


Jag blir inte riktigt klok på vad våra politiker håller på med i frågan om den så kallade "FRA-lagen"! Att man med en ännu större ökad kontroll av ex. internettrafik (och annan kommunikation också för den delen) flytta normen/defaultläget för vad som är privat och inte privat och framförallt ändra grundsynen på vår yttrandefrihet.

Jag tror inte att den nya lagen påverkar vanliga Svenssons som undertecknad, däremot så är jag rädd för vad nästa steg kommer bli. Hur kommer vi (läs Sverige) använda kontrollen och de uppgifter som fastnar i FRA´s filter om några år när vi "vant" oss vid att bli kontrollerade i allt vi gör?

Heder till de borgerliga ledamöter som vågar gå emot partipiskan. Det kan vara första gången (nu överdriver jag lite ...) som jag och ultraliberalen som ändock kallar sig centerpartist, Fredrick Federlay är av något sånär samma åsikt.

Skam till alla borgerliga partier som vill få igenom denna skitlag.

Semiskam till sossarna som var först ut, då de var i regeringsställning, att skapa embryot till denna "FRA-lag".

Inga kommentarer: