01 februari 2008

Löpning tre dar av fyra

Nu har jag kört korta löppass (20-30 min) tre av de fyra senaste dagarna och det känns helt OK under förutsättningarna. Jag är 179cm och väger 90kg (!!!) nu jävlar ska kilona bort och konditionen förbättras. Konditionen som förövrigt känns rätt bra med de förutsättningar som råder, vilket egentligen är lite konstigt. Det som inte känns helt hundra är att jag får lite ont i mina hålfötter, men det blir nog bättre med tiden, när kilona försvinner och det gamla löpsteget tar sin form igen.

Min resa mot kondition och färre kilon
- Fysisk aktivitet i minst 30 minuter under fyra av fem vardagar samt helst även en gång under helgen.
- Minskat godisintag, genom att INTE äta godis när blodsockret trycker på ... hellre en frukt eller två.
- Mindre köttätande genom att minst avstå kött ett par dagar i veckan. Detta i sig kanske inte leder till lägre vikt, men jag vet att jag vid köttintag även har onyttiga tillbehör och dessa försvinner ju i också på köpet.
- Boka in några löpartävlingar som man kan ha som mål att träna inför.

Ni ska få följa hur det går för mig i detta lilla (snarare stora) projekt.

Förresten, redan februari ... fan vad tiden går fort ...

Inga kommentarer: